Het project

Gezinnen ondersteunen

Het verlangen naar een gelukkig gezin en een warme familie is bij mensen diepgeworteld. Elke dag doen velen hun uiterste best om de hectiek van het dagelijkse werkleven harmonieus te combineren met hun gezinsleven.

Precies door die dagelijkse race dreigen gezinnen kleine eilandjes te worden. Hoe kunnen deze gezinnen steun vinden bij elkaar, bij een grotere gemeenschap?

De kerk kan daarin een belangrijke rol spelen, in voor- en tegenspoed. Want de kerk heeft een hart voor gezinnen, zowel bij de eerste, prille stappen in het huwelijksgeluk, als in donkere periodes van ziekte en zelfs verlies, rouw en gebrokenheid. Regelmatige ontmoetingen met andere gezinnen kunnen het samenleven een nog steviger fundament geven.

Voor deze gezinspastoraal wil het bisdom Hasselt een bijkomende werkkracht aanwerven.

Deze pastoraal wil:

• gezinnen nabij zijn, in eender welke samenstelling en context;
  • een gezinsvriendelijk onthaal ondersteunen in de parochie en in het bijzonder in de zondagviering;
  • ontdekkingsplekken creëren voor wat geloven in de context van het gezin kan betekenen.
  • Als kerk geloven wij dat kinderen en gezinnen niet alleen de hoeksteen maar ook de toekomst van onze samenleving vormen. Wij willen daarin een rol spelen, misschien niet de hoofdrol, wel een inspirerende rol.

Uw steun is welkom op rekening BE19 0015 7006 2612 op naam van vzw Bisdom Hasselt met vermelding: Gezinnen.

IBAN BE19 0015 7006 2612 - BIC GEBABEBB