• De vorming en begeleiding van plaatselijke WeGteams:

Het WeGtraject heeft in bisdom Hasselt al enige ervaring opgebouwd. Op zeven verschillende plaatsen heeft men ‘Opnieuw beginnen’, de geloofscursus van zes avonden, al één of enkele keren georganiseerd. Ook op andere plaatsen staan mensen klaar om te starten.

Concreet kan de diocesane vormingswerker het volgende realiseren:

Voor de zeven reeds gestarte WeGteams:
        • Helpen met het opzetten van een vervolg op de geloofscursus, nl. groepen waar men geloof, Bijbel en leven kan delen.
        • Vorming opzetten voor begeleiders van groepsgesprekken.
  • De organisatie van regionale vormingen en ontmoetingen:

Concreet kan de diocesane vormingswerker het volgende realiseren:
        • Op regelmatige basis een WeGcafé organiseren; dat is een ontmoetingsplaats voor plaatselijke WeGteams.
        • Infosessies in verband met het WeGtraject organiseren in federaties of dekenaten waar er nog geen plaatselijk WeGteam is.
        • Helpen bij de opstart van nieuwe plaatselijke WeGteams.
        • Vorming opzetten voor plaatselijke WeGteams die voor de eerste keer de geloofscursus ‘Opnieuw beginnen’ willen organiseren.
        • Meewerken aan de interdiocesane uitbouw van het project: ontwikkelen van bijkomende materialen, vormingaanbod, overleg.

Contact: CCV
Tulpinstraat 75, 3500 Hasselt
tel.: 011 24 90 71 of 73
e-mail: hugo.quintiens@ccv.be of els.stulens@ccv.be

Artikel: WeG, weer iets nieuws?

Uitgebreide informatie over het WeGtraject vindt u hier.